Po zakończeniu zmagań w PGE Ekstralidze zabraliśmy się już tradycyjnie za szczegółową analizę torów. To już szósty sezon z rzędu, w którym zanotowaliśmy wszystkie mijanki, czyli wyprzedzenia pomiędzy rywalami po rozegraniu pierwszego łuku.
Średnia liczba mijanek na mecz w PGE Ekstralidze 2022:
[7,30] Gorzów – 8 miejsce

2021: [8,67] – 8 miejsce
2020: [9,00] – 7 miejsce
2019: [6,29] – 8 miejsce
2018: [7,67] – 8 miejsce
2017: [8,33] – 6 miejsce
W Gorzowie bez zmian. Po raz czwarty rozpoczynamy podsumowanie od stadionu im. Edwarda Jancarza, na którym nie mogliśmy emocjonować się wieloma akcjami na dystansie. Najlepszy pod tym względem był mecz przeciwko drużynie z Grudziądza (13 wyprzedzeń). Sezon na gorzowskim torze zakończył się niestety historycznym wynikiem, bo na finale z Motorem Lublin nie oglądaliśmy ani jednej mijanki.

Podopieczni Stanisława Chomskiego bardzo dobrze czuli się na własnym obiekcie, wygrali 8 z 10 meczów, remisując do tego z Włókniarzem oraz minimalnie przegrywając z Motorem na inaugurację. Stal osiągnęła trzecią skuteczność na starcie (55,5%) w PGE Ekstralidze, dokładając do tego solidny plus na dystansie (+11, też trzeci wynik). Najlepszym zawodnikiem na trasie był oczywiście Bartosz Zmarzlik (11:2, +9).
Szczegółowe statystyki gorzowskiego toru wyglądają bardzo podobnie do poprzedniego sezonu. Ponownie sporo działo się na drugim okrążeniu (40% ze wszystkich mijanek), a aż 30% ze wszystkich wyprzedzeń zostało przeprowadzonych po zewnętrznej. Gorzowskie pole B kolejny raz okazało się najgorsze w całej PGE Ekstralidze, wygrano z niego tylko 15% biegów i zdobyto 22% możliwych punktów.

PGE Ekstraliga
Terminarz PGE Ekstraligi – Kalendarz Google
Dodaj terminarz PGE Ekstraligi do swojego Kalendarza Google

eWinner 1. LŻ
Analiza torów eWinner 1. LŻ 2022
Najciekawszym pierwszoligowym torem w sezonie 2022 była Łódź. Najmniej działo się w Landshut.

PGE Ekstraliga
Statistical cards – manual
In November and December, we are presenting riders’ cards with their most important numbers in PGE Ekstraliga 2022. Below is […]