Dokładną analizę nowej tabel biegowej już zaprezentowałem, ale chciałbym podzielić się jeszcze jedną obserwacją. Skupmy się tutaj tylko na nowym rozwiązaniu, nad którym pracowano dwa miesiące. Przyjmijmy, że skład personalny poszczególnych biegów jest stały. Okazuje się, że wystarczy zamienić kolejność niektórych wyścigów (bez przenoszenia ich do innej serii startów) i można wyeliminować jedną z wad nowego systemu, czyli bieg po biegu numerów 4 i 12. Zobaczcie:
Przeprowadzone zmiany to:
Bieg V => VII
Bieg VI => V
Bieg VII => VI
Bieg VIII => X
Bieg IX => VIII
Bieg X => IX
Bieg XI => XII
Bieg XII => XI
Po wykonaniu powyższych manewrów pozostaje problem trzech wyścigów z rzędu w tym samym układzie pól startowych. Możemy go poprawić poprzez niewielką modyfikację torów w kilku biegach. Możliwości jest wiele, poniżej przykład zamiany pól w wyścigach XI i XII. Niestety, nie istnieje w tym przypadku rozwiązanie, które pozwoliło zlikwidować problem podwójnych pól startowych części zawodników.
PGE Ekstraliga
Analiza torów PGE Ekstraligi 2023 – Wrocław
Na torze we Wrocławiu zobaczyliśmy najwięcej mijanek w PGE Ekstralidze 2023.
PGE Ekstraliga
Analiza torów PGE Ekstraligi 2023 – Leszno
Tym razem to nie na leszczyńskim torze oglądaliśmy najwiecej ścigania. Domowy tor Unii zdetronizowany po trzech latach dominacji.
PGE Ekstraliga
Analiza torów PGE Ekstraligi 2023 – Częstochowa
Częstochowa z najlepszym wynikiem w ostatnich pięciu latach. Aż 28 skutecznych akcji przeprowadził Leon Madsen.